nové deti

                                                                                       Vážení rodičia!

Sprievodca materskou školou vám pomôže dozvedieť sa podstatné informácie pri prvom kontakte so školou.

CHARAKTERISTIKA

Materská škola poskytuje celodennú starostlivosť deťom predškolského veku - predprimárne vzdelávanie. Po absolvovaní školy dieťa dostane osvedčenie o absolvovaní predprimárneho vzdeláva

Čo potrebuje dieťa do MŠ nájdete na webovej stránke.

PREVÁDZKA

6.30 -16.00 Budova sa uzamyká o 8.00, žiadame o dodržiavanie tohto času, nakoľko po 8.00 sa začíname venovať našim aktivitám, a neskoré príchody nás vyrušujú. Nové deti je treba vyzdvihnúť hneď po 15.00 hod.

Odhlasovanie z obedov, nahlasovanie ochorenia : denne len do 7.00 ale volať môžete už od 6.30 na č. telefónu: 034 653 9143

Ak ste mali doteraz dieťatko doma, nástup do materskej školy bude riadnou zmenou a treba rátať s tým, že adaptácia istý čas potrvá. . Dôležitú úlohu tu hrajú osobnostné vlastnosti, predchádzajúce skúsenosti, no aj pohľad, názory a výchovné pôsobenie rodičov. Kým niektoré deti si na nové prostredie, učiteľky, kamarátov či tety kuchárky zvyknú za pár dní, u iných to môže trvať aj niekoľko týždňov. Môže sa stať aj to, že zo začiatku bude dieťa škôlku navštevovať s radosťou a po pár dňoch alebo po pár týždňoch sa zrazu "zatne" a príde odmietanie. Aj takto môže adaptácia vyzerať.

Veľký podiel na tom, ako sa dieťa v novom kolektíve cíti, majú rodičia. Napriek tomu, že aj vás určite prepadne smútok, že s ním nemôžete tráviť toľko času ako doteraz alebo sa vám zdá zrazu akési "stratené" medzi inými deťmi, neplačte pred ním a neľutujte ho. Povzbudenie, úsmev a spoločné plány na popoludnie sú tým, čo dieťatku pomôže. Buďte vždy pozitívne naladení a s radosťou o škôlke rozprávajte, no neidealizujte ju, aby dieťa nebolo z reality sklamané.

Preto niekoľko rád, aby ste nástup do materskej školy zvládli:

• Rozprávajte sa s dieťaťom o materskej škole a ešte pred nástupom sa choďte s dieťaťom poprechádzať do blízkosti materskej školy a preskúmajte s ním okolie.

• Nestrašte ho nástupom do materskej školy a ani nedovoľte nikomu z okolia, aby ho podobným spôsobom zastrašoval (veď tam sa naučíš, tam ti ukážu, tam budeš musieť poslúchať). Dieťaťu sa tým už dopredu podsúva strach a obavy.

• Skúste cestou do materskej školy zaujať dieťa rozprávkou alebo mu rozprávajte, čo budete robiť vy, kým sa bude hrať, čo vás čaká, keď poň prídete.

• Vždy je lepšie, ak o zvláštnostiach dieťaťa už dopredu poinformujete učiteľku, ako keby vás mala ona upozorniť na veci, ktoré sú vám známe, len ste ich nepovedali (napr. alergie, zlozvyky, cumlík, palček v ústach, obhrýzanie nechtov a pod.).

• Komunikujte s učiteľkou s úsmevom.

• Nepúšťajte sa do veľkých rečí s učiteľkou hneď ráno. Ak vás zaujíma, ako sa darí vášmu dieťaťu, informujte sa radšej popoludní, pred odchodom z materskej školy.

• Pri nástojčivom plači až afektoch sa snažte dieťa odovzdať učiteľke čo najrýchlejšie, bez zbytočného dlhého lúčenia, tíšenia, prehovárania. Dajte mu na vedomie, že viete, že sa mu to nepáči, ale ubezpečte ho, že určite poň prídete.

• Začiatok v materskej škole je pre deti telesne náročný a únavný. Bezprostredne po návšteve materskej školy dieťa potrebuje čas na odpočinok. Väčšie aktivity, ako veľký nákup, prechádzku po meste, návštevu ihriska a pod., by sme mali odložiť.

• Rodič by určite nemal prežívať pocity viny z toho, že dieťa je v materskej škole, ale vnímať tento moment z pozitívnej strany. Vyvarovať sa musí aj prezentovaniu svojich obáv z toho, či dieťa vstup do materskej školy zvládne. Budúci škôlkar totiž napätie a strach vycíti a bude reagovať podobne ako jeho ustráchaná a vystresovaná mamička.

Svoje hračky si do MŠ deti nenosia.

Požiadavkou zo strany MŠ je, aby dieťa pri prijímaní do MŠ malo osvojené:

základné hygienické návyky (vedieť sa pýtať na potrebu, umývať si ruky)

základné sebaobslužné návyky (vedieť spolupracovať pri obliekaní, prezliekaní a prezúvaní s dospelým a samostatne sa čo najviac angažovať)

základné stravovacie návyky (vedieť samostatne jesť lyžicou a piť z pohára )

základné schopnosti komunikácie s dospelou osobou

Spolupráca rodiny a materskej školy nie je možná bez vzájomnej dôvery a úcty. Rodičia by sa mali naučiť správne reagovať a byť pripravení na počiatočné reakcie ich ratolesti. Počas prvých dní v kolektíve treba rátať s tým, že je dieťa unavené, plačlivé. Učiteľky pedagogickým prístupom a s Vašou pomocou určite zvládnu adaptáciu Vašich detičiek.

A nezabudnite - nech je prostredie akékoľvek krásne, učiteľka milá, prvé dni je to pre dieťatko všetko nové.

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky